NOVA dnes...Účastníci zájezdu???

Ve svém životě jsem si na spoustu věcí přicházel postupně - často řádově i o několik časových jednotek déle, než ostatní v mém okolí. I tenhle film ke mně přišel až s řádným zpožděním a já jsem za to vlastně vděčný - před rokem a půl, kdy byl vpuštěn do kin, bych se s ním asi nedokázal tak "zdravě" psychicky vypořádat - a navíc by mi bylo děsně líto financí vložených do vstupenky. Můžu si oddechnout úlevným UFF!, bylo to zadarmo.
Snímek U.Z. ( snad si ani nezaslouží psát ho plným názvem) je "osobitým" vyprávěním stylu Zděnka Trošky (a to není máálo!). Chvílemi jsem přemýšlel, zda jde o Kameňák jedna nebo dva (ztracen v New Yorku a až po uši v blátě ubohosti). Jen mi trošku chyběl sitcomácký smích. Nic proti Michalu Vieweghovi a jeho posedlosti v každém svém dílku za každou cenu ukázat aspoň trošku (Trošku pro změnu mistrně napodobuje režisér Vejdělek) svého báječného literárního přehledu a vhledu (ztělesněného dvěma mladými "intelektuálkami", které si společně užívají dovolenou i opáleného domorodce Rocca). Tahle doopravdy mělká komedie, která mě chvílemi donutila dokonce k pousmání, párkrát snad i k uchichnutí, ale o to více k přemýšlení, zda můj intelekt odpovídá alespoň přirozené teplotě lidského těla či se tak děje právě z opačných důvodů (a sice, že má tělesná teplota se rovná výši mého před lety zjištěného nikterak ohromujícího IQ), je ale o něco (bojím se výrazu "o mnoho") lepší než Kameňák a myslím, že nejen obsazením. I když nerad bych Kameňáku křivdil, nikdy jsem celý "exemplář" neviděl v kuse (díky za mou hyperaktivitou poháněnou pohnutku neustále střídat tlačítka na ovladači)! Film obsahuje jistě zajímavá témata hodná rozpracování. Škoda, že je jen (doslova) naťukává (jako skořápku vajíčka lžičkou - místo nakrojení dortu nožem) Tupé řešení pro tupé...
Jsem pseudointelektuál* a proto mě tenhle film, nutně už z mé role, dráždil, podráždil a snad i urazil (aspoň malilinkato).
Kéž by skuteční lidé byli tak mělcí jako moře, ve kterém hrdinové filmu koupali své mělké charaktery. A ty dialogy, hmm... jak z tele(někdy spíš kráva)shopingu(ne všechny samozřejmě). Ale beru to, šlo o komedii...jen o ni...

Televize zaplavuje všechny smysly - mě po dlouhé době, co jsem ji viděl jen vypnutou při procházení pokojem, zaplavila, a skoro jsem i utonul. Uff! Definitvní korunku celkovému dojmu nasadila společně zapjenkavěná autobusová píseň. Příběh se nám uzavřel, tak jak je ve filmech zvykem. Příběh se nám uzavřel (vskutku píšu znova tu samou větu) tak, jak v životě nikdy nekončí. Nic v životě nekončí tak jednoduše!
Chtěl jsem aby už co nejdříve přišly titulky, ale než se tak stalo, musel jsem ještě vyposlechnout kus ohavného kvákání Davida Krause. Kvák!
Musím se přiznat, že jsem film neviděl celý - reklamní přestávky (dělal jsem si je pro jistotu ještě delší než byly ve skutečnosti) jsem strávil vzlykáním do svého polštáře promáčeného těžkými slzami, jimiž jsem prosil za odpuštění všech svých pozemských hříchů.
Fajn strávený večer...

...by snad byl někde u skleničky Portského nad jak říká moje babička lušťovkou!:-)


Omluvte mé opět nesmyslné písmenkové zvracení (zvrácení). Snad někdy (pevně v to už nějaký čas doufám) napíšu i něco co bude mít aspoň jednu hlavu (když ne rovnou Hellerovu Hlavu XXII), patu (minimálně Achylovu) a snad i myšlenku (nedejbože vlastní)!
k.


*vykládejte si ten pojem jakkoliv chcete - jsem samolibý a tohle je mike... - ale na druhou stranou si nemyslete, že si moc myslím ( o sobě = o své vlastní osobě)- v označení "pseudointelektuál" se skrývá více sebeironie, než je na první pohled vidno (platí tedy víc než cokoliv především první polovina slova...jsem pseudo, tak to je!)

Žádné komentáře: