Blob? Jo jo jo...

Včera jsem byl v Praze. Mimo jiné proto, abych opožděně vrátil tři knížky do Národní knihovny. Plížil jsem se do haly služeb opatrně a pátravě se rozhlížel po okolních květináčích se vzrostlými zeleninami...v očekávání zrady, která musí nutně přijít a možná se skrývá právě za jedním z velkých zelených listů. Útok ochranky, želízka, pár kopanců, slovní ponižování a vynesení v zubech vzteklého rotvajlera (či rozzuřeného sekuriťáka) nebo aspoň obrovské penále, které rozstřelí mou peněženku v prach. Pak jsem došel k pultu, chvílí šmátral v batohu, vytáhl tři knihy, zaplatil devět korun a spokojeně, a dokonce po svých, odešel. Měl jsem už pořádný hlad a tak jsem se stavil v knihovním bufetu, cestou tam i zpět prohlížel už po mnoholikáté Kaplického návrhy nové budovy, které jsou ve formátu A3 pověšeny na stěnách v hlavní chodbě. Je tu umístěn i velký trojrozměrný model Blobu. Pokud jsem donedávna nebyl zcela s to vyjádřit jasné stanovisko k tomu, zda se mi líbí knihovna tak jak vypadá a tam, kde by měla stát, pak od včerejška vím. Kaplického návrh nové budovy Národní knihovny je (Bí-í-ej-jů-difl) geniální! A osazenstvo pražské radnice je dost možná pravým opakem předchozího adjektiva. Chtěl jsem jen říct, a to právě v den, kdy definitvně pošlou radní města Prahy dost pravděpodobně Kaplického i s jeho návrhem ne k ledu, ale přímo k šípku, že je to velkááá, velkáááá chyba. Pokud je knihovna skutečně národní, proč se o tom nerozhoduje v referendu...?

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Máš pravdu, je to taková škoda, hlavně si říkám - co zbyde z počátku 21. století? Poslední dobou přijde, že se český národ snaží být celému světu pro smích... Já chci chobotnici! Vznášela by se nad Prahou jako stroje ve válce světů a na bordeláře, co nevrací knížky, by snášela hrůzu...uáááá!

Anonymní řekl(a)...

jojo, taky mě napřed šokovala a pak úplně pohltila, je tovlastně velice citlivá kompozice a krásnej nápad...

holt se musíme smířit s tím, že jsme vidláci a že naposledy se u nás slušná architektura tvořila před válkou

Mauglí řekl(a)...

No nápad fantaskní a famózní zároveň;-)žel musim dát za pravdu...vidláci..jojo..